Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Anna Millberg - 17 januari 2012 18:06

Jag pratade med en kompis häromdagen och vi pratade just om lasagne...

Och hon hade letat i min blogg efter den...

Jag visste ju att jag hade gjort den innan men jag har helt enkelt glömt lägga ut den i bloggen...

Så bättre sent än aldrig här kommer den!


Lasagne

 

* 800 gram köttfärs

* 2 gula lökar

* 2 vitlöksklyftor

* 1 burkar krossade tomater

* 2 msk chilisås

* 1 squash

* 1 aubergine

* 2-4 dl riven ost

* salt och peppar

 

Stek köttfärsen. Under tiden finhacka lök och vitlök och stek tillsammans med köttfärsen. Häll i krossade tomater och vitlöken. Låt koka ihop.

Under tiden så skiva squash och augergine på längden med en osthyvel.

Varva squash, aubergine och köttfärsröra i en smord ugnsfast form.

Tillsist så strör du på den rivna osten.

Gratinera i ca 25 minuter på 225 grader.

Smaklig måltid!


 

Ovido - Quiz & Flashcards